Jak starać się o kredyt hipoteczny w Hiszpanii?

Chcesz kupić mieszkanie w Hiszpanii, ale nie masz wystarczającej ilości gotówki? Zastanawiasz się nad wzięciem kredytu hipotecznego? Sprawdź z nami jak starać się o kredyt w Hiszpańskim banku.

Źródło: pixabay.com

Otóż nie wszystkich stać jest na to, aby w Hiszpanii kupić nieruchomość za gotówkę. Z tego też względu staramy się o kredyt hipoteczny w Hiszpanii. Jak go dostać? Co trzeba zrobić? Jakie dokumenty złożyć? Postaram się pokrótce odpowiedzieć na te wszystkie pytania.
Procedura zakupu nieruchomości w Hiszpanii składa się z trzech etapów :
  • Wpłata kwoty rezerwacyjnej – zadatku (3 000 – 6 000 €), ostateczna wysokość zadatku zależy od wymagań poszczególnego biura nieruchomości, stanowi potwierdzenie chęci zakupu nieruchomości w Hiszpanii
  • Podpisanie umowy przedwstępnej zakupu hiszpańskiej nieruchomości. W umowie jest zawarty zakładany termin podpisania aktu notarialnego.
  • Podpisanie aktu notarialnego u Notariusza i wpłata reszty kwoty.
Procedura podpisywania aktu notarialnego w Hiszpanii nie różni się wiele od procedury polskiej. Dana firma  zapewnia pomoc podczas przygotowania aktu oraz obecność w momencie podpisywania aktu notarialnego. Może pomóc także przy załatwianiu kredytu hipotecznego na wymarzoną nieruchomość w Hiszpanii. Maksymalna kwota kredytu możliwa do uzyskania w Hiszpanii dla nie rezydentów wynosi około 60% – 70% wartości nieruchomości.
Wymagane dokumenty do uzyskania kredytu hipotecznego w Hiszpanii na zakup nieruchomości w Hiszpanii to:
  • wykaz uzyskanego dochodu za rok ubiegły lub za rok bieżący
  • aktualne oświadczenie podatkowe PIT – u
  • wyciągi z konta dotyczące danych z ostatnich 6 miesięcy
  • historia Kredytowa z Biura Informacji Kredytowej
  •  kserokopia paszportów
  •  numer N.I.E. (uprawniający do zakupu nieruchomości)
Wyżej wymienione dokumenty muszą być przetłumaczone na język hiszpański lub angielski przez tłumacza przysięgłego.
W przypadku obywateli Polskich pracujących w Wielkiej Brytanii lub Irlandii wykaz niezbędnych dokumentów to:
  • wyciąg z konta z ostatnich 3 miesięcy
  • payslips z ostatnich 3 wypłat
  • Tax Return lub P60
  • numer N.I.E.
  • Credit Report – Equifax lub Experian (GB) lub ICB (Irlandia)
Podobne warunki obowiązują dla Polaków mieszkających i pracujących w Szwecji, Danii i Norwegii. Także dla obywateli polskich otrzymujących emeryturę lub rentę ze Szwecji i Norwegii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *